Història del sonet, IX

Petrarca és tan impactant
que la seva ombra s’estén
en tot lloc del continent
i esdevé norma pel cant,
el model edificant.
El punt peculiar que allista
més prosèlits petrarquistes
és el sonet amorós,
que en mans dels imitadors
es fa un tòpic manierista.

Parafràstic i plagiari,
el petrarquisme connecta
amb l’estil originari
aguditzant-ne el defecte.

*   *   *

Petrarca-an-der-Quelle-von-Vaucluse

“Petrarca an der Quelle von Vaucluse”
Arnold Böcklin (1827-1901)
Kunstmuseum, Basel

Anuncis
Comments
3 Responses to “Història del sonet, IX”
Trackbacks
Check out what others are saying...
  1. […] l’ingenu sensualista, ateny cotes inusuals quan, amb estil petrarquista, canta amors […]

  2. […] de Francisco de Terrazas que en dan un bon primer fruit. Ell, tot anant a l’acuit de la corrent petrarquista, assoleix fama d’artista entre la gent del […]

  3. […] de cop, esclata com una flama fugaç i marca a foc el seu pas cap a la llengua croata. El petrarquisme es dilata lligant-se al vers popular en llengua vernacular i a la ciutat de Ragusa s’insta la […]



  • Contacte:

    joseppedrals@hotmail.com
%d bloggers like this: